Neler Okudum Acaba? Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü

13:48



Uzun zamandır bloguma bakamıyordum. Sınav, bayram derken bir de yaz sıcağı eklendi ve sonuç: TEMBELLİK!
Evet, tembelim. Bazen kolumu kaldırıp gelen mesajlara bakmaya bile üşeniyorum. Ama amigurumi örmeye veya kitap okumaya tembel değilim hem de hiç!

Kendime not: "Ne okuyorum?" kısmını güncelle.

Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü
Çeviren: Avi Pardo
ISBN: 9786055903268
Kapak Tasarım: Nazlım Dumlu
Kitabın Orijinal Adı: The Bus Driver Who Wanted To Be God
Sayfa Sayısı: 152
Künyemizi verdiğimize göre tanıtım bülteninden de minik bir alıntı yapıp kısa bir özet geçmek gerekecek.
"Prensip sahibi olduğundan otobüsünü asla bekletmeyen bir şoför, Interpol’ün peşine düştüğü küçük bir kız kılığına girmiş bir cüce, cehennem kapısındaki küçük delikten yakınlardaki bir kasabaya inen insanlar, sadece intihar edenlerin gittiği ve içinde yaşadığımızdan pek farkı olmayan sıkıcı bir öbür dünya, merhamet sahibi bir tetikçi ve merhametsiz bir Tanrı… Keret’in dünyası hareketi, oyunbazlığı ve hayalle gerçeği incelikle kaynaştırmasıyla benzersiz bir okuma tecrübesi sunuyor. Günümüz insanının hayatının sıradan kesitlerini zarif dokunuşlarla bileyerek gerçekliğin sınırlarını yeniden tanımlayan bu ironi ve mizah yüklü, keskin öyküler sayfalara sığmamaya, okuyanların zihinlerine kancalar atmaya fena halde niyetli.
Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü; tuhaf, iddialı ve bangır bangır sesiyle kolay kolay unutulmayacak bir kitap."
Öncelikle kitap çoğunluğu kısa öykülerden oluşuyor ve her öykünün ilginç hatta garip konuları olduğunu söylemeliyim. Tanrı olmak isteyen otobüs şoförü, müzeden annesinin rahmini çalmaya çalışan çocuk gibi ilginç öyküleri var. Belki kültürel uzaklık, belki çeviri ile yiten kelime oyunlarıdır  fakat kitabın ardında yazdığı gibi kahkalara da boğulmadım ben. Okunabilirliği hususunda bir lafım yok zira çok rahat okuyup bitirdiğim bir kitap oldu. İçindeki öykülerin üzerine çok düşünülebilir, konuşulabilir çünkü ilginç ifadeler de var. Okuyucuların edebi zevklerine göre beğenip beğenmeyeceği hususu değişebilir. Ancak farklı deneyimler için okumanızı tavsiye ederim. Her kitap yeni bir ufuk :)

Bunları da beğenebilirsiniz...

0 güzel fikir

Belki sen de düşüncelerini yazarsın.

Takipçilerim