Açlık Oyunları Üçlemesi Üzerine...

13:00

Nereden esti seriye dair yazmak bilmiyorum ancak yazacağım.
Kitapyurdu'nda üçlemenin özel kutulu şekilde satıldığını görünce alayım dedim. Nasıl olsa istiyordum da zaten. Kendi serimin fotoğrafını koymak istiyorum da şu an beceremedim. Teknik problemler diyelim geçsin. 
Kitaba başladığımda evde dinleniyordum. Hastayken ne yapayım ne yapayım diye deli danalar gibi dolaşıp düşünürken seriye başlayayım dedim. Ortalama birer buçuk gün verdim kitaplara ve bitirdim. Benim elimdeki baskıda anlatım bozuklukları ve yazımda iyileştirilmeler yapılmış. O yüzden benden önce okuyanların yaptığı dil ile ilgili yorumları yapamıyorum. Akıcı bir anlatımı vardı açıkçası ben beğendim.
Kitabımızın kategorisi: Distopik Bilim kurgu
Şöylece üstten baktığımızda özet olarak şunu söyleyebiliriz.
Bir tarafta renkli ışıkların, gösterişin hüküm sürdüğü Capitol ve açlıktan kırılan mıntıkaların ve daha sonra bu mıntıkaların başkaldırış öyküsü.
Neyse hikayemiz belirsiz bir gelecekte, günümüz Kuzey Amerika'sında Capitol denen bir merkezin ve çevresindeki -sömürge diyebileceğimiz- mıntıkaların etrafında geçiyor. Teknolojinin muazzam gelişmişliğinin yanında halk bir o kadar fakir. Capitol'de yaşayan insanlar dünyadan habersiz, sadece deyim yerindeyse estetik delisi olmuş yaşıyorlarken, mıntıkalar yaşamlarını sürdürmek için mücadeleler veriyorlar. Mıntıkalarda her şey yasak. Mıntıkaların etrafı elektrikli çitlerle çevrili, dışarı çıkamıyorlar. Hatta biri Capitol karşıtı sözler söylediğinde Barış Muhafızları denen güçlerden bir asker gelip onu öldürebiliyor.
Capitol, halkın yönetime karşı çaresiz,güçsüz olduğunu göstermek adına sözde geçmişte yaşanmış olayların tekrarlanmaması için ve o olayların cezası adına bir "oyun" düzenliyor. Her mıntıkadan bir kız ve bir erkeğin seçildiği bu yarışta toplam yirmi dört oyuncu oluyor.Bu oyunculara haraç deniliyor ve haraçlar koşullarını Capitol'ün belirlediği bir arenaya gönderiliyor ve birbirlerine kırdırılıyor. Bu oyunun hedefi belli : Hayatta kalmak. Galibi tek!
Bu yarışma televizyonda gösteriliyor ve herkes mutlaka izlemek zorunda bırakılıyor. Açlık Oyunları'na katılacak haraçlar on iki ila on sekiz yaşındaki çocuklardan kura ile seçiliyor. Tabi bazı çocukların isimleri defalarca kura kağıtlarına da yazılmış oluyor. Yiyecek alma karşılığında haraç kuralarına fazladan isim yazılabiliyor.  Karakterimiz Katniss de ismini fazlaca yazdıranlardan. Fakat öykümüz şöyle başlıyor. Haraç seçmelerinde Katniss'in kardeşi Prim'in ismi çıkıyor ve Katniss Prim'in yerine gönüllü oluyor. 
Katniss'ciğim on ikinci mıntıkadan. -sözde son mıntıka- Babası öldüğünden beri gizlice çitleri aşıyor, avlanıyor, kısacası annesi ve kardeşine o bakıyor. Hem fiziksel hem de ruhsal açıdan kuvvetli bir kız.
Labala lubala.. Anlatırsam daha fazla kitabı bitirmiş olacağım. Ama şunu söyleyeyim kuvvetli bir ipucu Katniss ortalığı karıştırıyor. 
Katniss bir "Alaycı Kuş" 
Katniss "Alevler İçindeki Kız"
Bir isyanın simgesi olarak Katniss...
.
.
.
Tralloörörörörörö... Yeter bu kadar ciddiyet yavrum. Bu kitaptan çıkaracağımız alt fikirlerden birini verip kaçıyorum: 
Bir kız hem güzel, hem zeki, hem çekici, hem kuvvetli, hem savaşçı, hem oyuncu hem de aşık olabilir.
İmkanı bulsun yeter.
(Dipnöt: Filmi izlemedim izleyince ekstra bilog gelir. Zira elbisenin nasıl olduğunu falan çok merak ediyorum.)

Öptüm... 

Bunları da beğenebilirsiniz...

0 güzel fikir

Takipçilerim