Ocenia'nın Inleyen Nagmeleri No.1 : Björk Unravel

22:23


Neden Björk?

Öncelikle ben de nedenini tam olarak biliyorum diyemem. Ben Björk'ü geç keşfedip, vazgeçemeyenler arasındayım sanırım. Her neyse... Daha sonra Björk ve ona olan tapınmamı anlatırım.

Ne yapıyoruz öncelikle şarkımızı yorumsuz sorgusuz sualsiz öylece dinleyelim.
Bu sevimli şarkı gelecekten gelip geçmişe düşmüş bir şarkıdır efenim. Kendisi 1997 yılında çıkmış, Homogenic albümünün yanılmıyorsam üçüncü şarkısı. Ki bana göre Björk'ün en iyi albümüdür Vespertine ile birlikte fakat yeri bambaşkadır Homogenic'in...
Ben bu şarkıyı tanımlayamıyorum. Kelimelerim yetmiyor. Kendisi bugüne dek dinlediğim, okuduğum en güzel aşk şiiri... Evet şiir. Basit bir şarkı değil. En nihayetinde 13 yaşında "yaralı sıtaylaaaa(?)" diye ortada gezen de şarkı yapıyorum diye çıkıyor ortaya.
Neyse gelelim şarkıdaki can alıcı noktaya. Björk genelde hem yaralıyor hem iyileştiriyor zaten... Şarkıyı bu halde dinlemeniz ve anlamlandırabilmeniz biraz vakit alsa da akustik versiyonları içinize işleyiverir hemencik.
"my heart comes undone" ile beni yaralıyorken, "we'll have to make new love" umut veriyor işte...
Tıpkı kasım ve nisan ayları gibi...
Benim içim gibi...
Diyorum ya bu benim günlüğüm diye, bu da benim şarkım.
Dinleyin, dinletin.

Bunları da beğenebilirsiniz...

0 güzel fikir

Takipçilerim